Schibsted ingår partnerskap med Foppa Oy – blir först i Norge att erbjuda flexibla betalnings-alternativ för mediaköp.

Schibsted Marketing Services erbjuder som första mediahus i Norge i partnerskap med fintech-bolaget Foppa Oy sina kunder mer flexibla betalningsalternativ för sina mediaköp. Schibsteds kunder kan från November 2023 skjuta på fakturan upp till 120 dagar eller delbetala den på upp till 12 månader. Detta möjliggör för små och mellanstora bolag att bibehålla eller till och med öka sin reklambudget trots de tuffa ekonomiska tiderna. Samtidigt påfrestas inte deras kassaflöde i onödan.

”Vi är stolta och glada att vara först i Norge och inom Schibsted att erbjuda våra kunder en helt ny möjlighet att finanseria sina reklamköp” – säger Gunnar Nilssen, Sales Director Schibsted Marketing Services i Bergen. ”Små och medelstora bolag är avgörande för Norges framtida tillväxt och vi är glada att kunna hjälpa dem bibehålla och kanske även öka sina mediainvesteringar hos Schibsted med hjälp av Foppas flexibla betalningsalternativ.”  

”Marknadsföring och reklam är avgörande för att företag skall kunna växa och leverera lönsamhet på såväl kort som lång sikt” – Säger Nils Lindhe, Vice President Scandinavia på Foppa Oy. ” Det är extra kul att ett innovativt mediahus som Schibsted blir först i Norge med att erbjuda våra flexibla betalningsalternativ till sina kunder.”

För mer information kontakta Gunnar Nilssen på Schibsted Marketing Services eller Nils Lindhe på Foppa Oy.