Pitkäjänteinen mainonta palkitulla konseptilla on nostanut Janneniskan tunnettuutta ja myyntiä

Pakettiautoalustaisten, B-kortilla ajettavien henkilönostimien vuokraukseen erikoistunut Janneniska keskittyy yritysasiakkaiden lisäksi nyt myös tavallisiin kuluttajiin. Uudistunut palvelu – henkilönostimien vuokraus kuluttajille – lanseerattiin vuonna 2021, jolloin yhteistyö Foppan kanssa alkoi. Onnistunut kampanja oli lähtölaukaus monivuotiselle strategialle, jonka on tarkoitus kasvattaa Janneniskan pitkän aikavälin tunnettuutta kuluttajasegmentissä, eli omakotitalo- ja pientaloasukkaiden sekä mökkiläisten keskuudessa.

Ensimmäinen, pelkästään radioon keskittyvä kampanja käynnistettiin vuonna 2021 keväällä, ja hyvien tulosten pohjalta oli selvää, että yhteistyötä jatketaan.

Vuoden 2022 tunnettuustutkimus tehtiin lokakuun loppupuolella. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Janneniskan tunnettuutta ja kiinnostavuutta. Henkilönostopalvelujen tunnettuus on noussut huomattavasti ja oli vuoden lopulla 46 %.

Pääkohderyhmässä kuluttajakonseptin tunnettuus on jo 45 %.

Tuore tunnettuustutkimus osoittaa, että kuluttajakonseptista on kuullut 38 % kaikista vastaajista. Pääkohderyhmässä eli pientalossa asuvien keskuudessa kuluttajakonseptin tunnettuus on jo 45 %. Omakotitaloasujista 39 % on kiinnostunut Janneniskan palveluista, joka on erittäin hyvä tulos.

Nettisivuvierailut sivustolla janneniska.com ovat nousseet merkittävästi aina kampanjoinnin aikana. Parhaan tuloksen ovat tuottaneet radiospottien ja bannerinostojen yhdistelmäkampanjat. Näiden kampanjoiden aikana verkkosivukävijöiden määrä on noussut peräti 68 %. Vuonna 2021 puhtaat radiokampanjat nostivat kävijämääriä kampanjoiden aikana keskimäärin 45 %.

”Janneniskan vuokrausliiketoiminnan liikevaihto on kasvanut vuodesta 2020 vuoteen 2022 komeat 26,5 %. Vuoden 2022 myynti oli parempi kuin koskaan ja se osoittaa, että olemme tehneet oikeita asioita”, kertoo Janneniskan asiakkuus- ja markkinointipäällikkö Sari Taussi tyytyväisenä.

Yhdistelmäkampan-joiden aikana verkkosivukävijöiden määrä on noussut peräti 68 %.

Pitkäjänteistä ja systemaattista brändin rakentamista

Janneniska on ymmärtänyt pitkäjänteisen ja systemaattisen brändin rakentamisen merkityksen. Kahdessa vuodessa olemme toteuttaneet yhdeksän radiospottikampanjaa Bauer Median kanavilla ja kaksi radion ohjelmayhteistyötä Radio Novalla, mikä on erittäin hyvä määrä. Tulokset vahvistavat, että tehdyt päätökset ovat tuottaneet haluttuja tuloksia, ja että valittua strategiaa kannattaa jatkaa, jotta kiinnostus saadaan jalostettua myynniksi.

Tärkeintä on tehdä toimenpiteitä, jotka tuottavat tulosta asiakkaalle niin kävijämäärien kasvuna, tunnettuuden lisääntymisenä kuin kasvaneina myyntilukuina. Yhteistyömme on poikinut muutakin hyvää, sillä Janneniska pokkasi KaikuGaalan voiton radiokonseptilla vuonna 2022 Teho-kategoriassa. Hyvä Janneniska! Tästä yhteistyöstä olemme syystä ja sydämellä ylpeitä.

”Radiokampanjoinnin myötä yhteydenotot kasvoivat huomattavasti ja vuoden 2022 loppuun mennessä ne olivat kolminkertaistuneet siitä, mitä ne olivat ennen yhteistyön aloittamista.” – Janneniskan asiakkuus- ja markkinointipäällikkö Sari Taussi