Case Cover Story – havaintoja historian ensimmäisestä TV-kampanjasta

Cover Story on vuonna 2019 perustettu kotimainen muovittomiin sisämaaleihin erikoistunut yritys. Sen sijaan että tarvitsee lähteä rautakauppaan maaliostoksille, niin Cover Storyn värinäytteet ja maalit voi tilata vaivattomasti verkkokaupasta kotiovelle. 

Tunnettuuden rakentaminen pitkän tähtäimen tavoite

Kun lähdimme Foppana yhteistyöhön Cover Storyn kanssa, tunnistimme yhdessä yhdeksi suuurimmaksi kasvun esteeksi Cover Storyn brändin matalan tunnettuuden. Päätimme lähteä rakentamaan brändin tunnettuutta ja kiinnostusta tv-mainonnan keinoin. Tässä kohtaa mainittakoon, että tv-mainonta käsittää lineaarisen tv-näkyvyyden lisäksi myös videon. Näin saamme kampanjoinnilla aikaan maksimaalisen tavoittavuuden kohderyhmässä. TV-mainonnan lisäksi Cover Story kotiuttaa TV-mainonnan luomaa kysyntää digimarkkinoinnilla, mm. FB, IG ja Google.

Katso alla oleva Cover Storyn tv-spotti. Tunnelmaltaan ja visuaalisuudeltaan erittäin brändin oloinen tuotos ja brändin USP:it (unique selling point) kiteytetty erinomaisesti. Ja mikä tärkeintä, spotin lopussa aktivoidaan tutustumaan lisää www.coverstorypaint.fi ja tilaamaan värimalleja.

TV-kampanjan välittömiä tuloksia

Heti ensimmäisen tv-kampanjan aikana näimme jo positiivisia merkkejä mainonnan toimivuudesta. Alla muutamia avainlukuja verrattuna tv-kampanjaa edeltävään aikaan. Jos vertaisimme viime vuoden vastaavaan ajankohtaan, niin kehitys mittareissa olisi moninkertainen. Tässä kohtaa kuitenkin on relevantimpaa verrata kampanjaa edeltäneeseen aikaan, sillä yritys oli varsin alkuvaiheessa vuosi takaperin.

Verkkosivun kävijämäärä kasvoi +129%

Uusi kävijöitä +137%

Värimallien tilaus +100% kampanjan aikana ja jäi myös aiempaa korkeammalle tasolle kampanjan päätyttyä

On myös hyvä tarkastella, miten Googlen kautta tullut liikenne kehittyi tv-kampanjan aikana. Brändisanoilla tehdyt haut kasvoivat huimat +569%. Ja googlen orgaaniset brändihaut olivat myös erittäin mukavassa kasvussa +381%. Tämä kertoo omalta osaltaan brändin kiinnostuksen kasvusta. Alla oleva graaffi kertoo, miten tv-kampanjan kontaktimäärät korreloivat suoraan verkkosivuliikenteen kanssa.

Työ jatkuu

Tämä on vasta alkusoittoa Cover Storyn kasvutarinassa. Brändin tunnettuuden ja kiinnostuksen rakentaminen on pitkäjänteistä työtä – verrattavissa pitkän matkan juoksuun sprintin sijaan. Tärkeintä on, että kaikilla eri toimenpiteillä teemme myyrän työtä ja Cover Story brändinä jää pikku hiljaa ihmisten mieliin. Ja kun maalausremontti tulee ajankohtaiseksi, Cover Story löytyy silloin mahdollisimman monen suomalaisen harkintalistalta ja joku päivä listan ykköspaikalta. Parhaillaan on käynnissä Cover Storyn historian toinen tv-kampanja ja nähtäväksi jää, miten baseline sekä eri mittarit kehittyvät tällä kertaa. Cover Story brändin tunnettuuden ja kiinnostuksen kehittymistä seurataan brand tracking -mittauksilla, mikä toteutetaan seuraavan kerran kesän jälkeen.

Jos sinua kiinnostaa keskustella TV-mainonnasta ja/tai muusta mainonnasta oman brändisi kasvun vauhdittajana, niin ole yhteyksissä. Mielellämme Foppassa sparraamme kanssasi.